Elin
    Jag skulle vilja gå samhällesvetenskapsprogrammet men jag vill istället läsa samma matte som de gör på natur och teknikprogrammet, går det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om natur och teknikmatten går på samma pass som din matte så bör det inte var något problem, då kan du byta ut mattekurserna. Ligger passen på olika tider blir det lite svårare. Då får du prata med din mattelärare om möjligheten att läsa till de bitar som fattas i B-spåret för att examineras i C-spåret. /Lena. Syv