Adam
    Jag läser ett program med Musik 1 som obligatorisk fördjupning. Problemet är att jag ogillar det ämnet och skulle vilja välja bort det.
    Är det möjligt på något sätt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är osäker på vad obligatorisk fördjupning betyder på just din skola. Är inte kursen ett kärnämne programgemensamt eller inriktningsämnen så ska det rent hypotetiskt gå att byta ut kursen om möjlighet finns. Ibland kan det ju vara svårt rent schematekniskt eftersom inga andra kurser som du kanske vill gå går just då. Kontakta din Syv på skolan och kolla om skolan har möjlighet att lägga in en annan kurs. /Lena, Syv