jessica

    Jag kommer börja med gymnasiearbete och måste välja ämne. Jag har valt entrepenörskap men behöver förslag att fördjua mig i från detta ämnet.

    • : Jag är lite fast mellan om jag skriva om "hur man blir en framgångsrik entreprenör eller affärsman".
    • : och tänkte fråga, kan en person som driveer ett företag kallas för entreprenör?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jessica!
    Kika gärna på yrkespresentationen entreprenor-egenforetagare
    Vad är en "entreprenör"? Det är en person som tar initiativ till och organiserar en nyskapande verksamhet. Och en form av "nyskapande verksamhet" kan också vara ett företag.I alla fall som jag ser på det men jag är inte expert på det område.