Daniel SYV

    Hej Daniela,
    vi har fått en liknande eller kanske t o m samma fråga förut och vi kom fram till att man får i så fall söka till en gymnasieskola som ligger längre bort.

    Handläggare på Gymnasieantagningen för Västmanland, Eskilstuna och Strängnäs svarade så här:
                 "Eskilstuna har inte Estetiska programmet Teater. Om elever vill läsa den inriktningen får de söka fritt i hela landet . Eskilstuna har inte samverkansavtal med någon kommun om inriktningen Teater."

    Med vänliga hälsningar
     D:

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, vilka gymnasieskolor som erbjuder ES, teater - sr man i listan på gymnasieguiden.se/gy. Just nu (maj 2018) hittade jag 52 gymnasieskolor som i Sverige erbjuder inriktning Teater med start hösten 2018.