Amanda
    Hej! Jag ska snart välja gymnasium och vad jag vill läsa men har bara några frågor först. Jag har ingen aning om vad jag vill bli och därför är det svårt att välja vad jag ska läsa. Det lutar mot att jag väljer att läsa natur. Men vad skulle hända om jag efter gymnasiet vill bli ekonom eller advokat? Är jag tvungen att läsa ett basår först då? Eller kommer de kurser jag läser under mina tre natur år att räcka? Jag kommer att läsa matematik 1c, 2c, 3,c och även matematik 4 om jag väljer natur.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jaaadå - inga problem. Naturvetenskapliga programmet innehåller alla de kurser du behöver även när det gäller de samhällsvetenskapliga eller ekonomiska utbildningarna på högskolan. /Lena, Syv