Karolina
    Hej, min son går första året på gymnasiet, men har hoppat av pga hälsoskäl och tänker gå om i annan skola (endast ett betyg satt). Detta beslut togs strax efter 18 feb då gyantagningen stängde. Vi fick en inloggningskod fr gyantagningen för att söka om till hösten. Hur går det till? Söker vi under omvalsperioden trots att vi inte sökte innan 18 feb? Vi tänker söka privatskola som går via gyantagningen. Har vi missat allt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det går bra att göra gymnasieval under Omval. Man har exakt samma chans att komma in som om man sökte under Valperioden.