Ellen
    hej! jag ska välja gymnasium nu i februari och jag har fan panik för jag har ingen aning och inte ens någon magkänsla utan det känns som att jag bara är ute å snurrar. jag har tänkt allt från El till ekonomi lixom.. åmär lika osäker på allt, så min fråga är, kan jag blaja ihop insökningen nu som ska in i februari och verkligen börja kolla runt och bestämma mig till omval i typ maj? är det någon skillnad? asså hamnar jag tyå längst ner eller något? finns det några nackdelar med att göra så?

    2 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår att förvirringen är stor -finns mycket att välja på! Men du kan meddela din Syv eller den som är ansvarig för gymnasievalet på din skola att du inte klarar av att välja nu och väljer i omvalet istället - inga problem. Du har precis lika stor chans om alla andra. Gör dock en plan på hur du bäst kan utnyttja tiden - boka tid hos Syv för samtal, välj ut de skolor/program som kan vara intressanta och gå provdagar om skolan erbjuder det - ta ett steg i taget. /Lena, Syv
    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår att förvirringen är stor -finns mycket att välja på! Men du kan meddela din Syv eller den som är ansvarig för gymnasievalet på din skola att du inte klarar av att välja nu och väljer i omvalet istället - inga problem. Du har precis lika stor chans om alla andra. Gör dock en plan på hur du bäst kan utnyttja tiden - boka tid hos Syv för samtal, välj ut de skolor/program som kan vara intressanta och gå provdagar om skolan erbjuder det - ta ett steg i taget. /Lena, Syv