Eva
    Jag förstår att man doktorerar i det man har en Masterexamen i, men väljer man sedan helt själv eller är det så att ett universitet bara anställer en om de vill/behöver ha en doktorand till ett visst ämne?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Eva, jag råder dig att kontakta UHR och UKÄ eller det lärosäte där du vill doktorera - för att få så bra/rätt svar som möjligt på den specifika frågan du ställer.
    Du får sedan gärna höra av dig och berätta för oss vad du fick för svar.
    Hälsningar