Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emilia,
    så vitt jag vet är det så att man måste jobba minst 1 år som sjuksköterska för att bli behörig söka till barnmorskeprogrammet; men reglerna kan också ändras... tiden man arbetar som sjuksköterska kan förändras, t.ex bli längre... eller tvärtom - kortare. Det är inte någon regel som absolut inte skulle kunna ändras.
    Läs gärna om yrket Barnmorska >> och kanske också om andra yrken - på Framtid.se!
    Vänligen
    Julia syv