Jonathan
    Hejsan!
    Mitt namn är Jonathan och jag har funderingar över vilken linje jag ska gå.

    Jag har alltid velat bli pilot men det känns som jag kör roullet med mitt liv då.
    Jag vill ha en säker framtid men gärna med en chans till att få tex en chefsposition.

    Jag hade handels i tanke då de erbjuder eventuella butiksjobb som kan leda vidare till något.
    Är det stor konkurans?
    Har en syster som är butikschef i en pressbyro butik men jag är mer intresserad för att jobba hos ICA.

    Vad erbjuder handels för mer jobb tänkte jag på?

    Tack på för hand!
    Mvh Jonathan

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Jonathan,

    det finns många olika yrken inom Handel>>. På gymnasiet rekommenderas antingen HA, handel och admin programmet
    eller Ekonomiprogrammet, inriktning Ekonomi.
    Kika gärna på alla de olika yrken inom Handel - där det i yrkespresentationerna också förklaras vilken utbildning som rekommenderas.
    Det är annars inte så strikt - vilken utbildning man ska ha; med Gymnasiekompetens kommer man rätt långt, dvs man kan jobba inom Handel efter att ha gått på ett valfritt gymnasieprogram.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare