Henrik

    Hej Syv. Ska börja universitetet nu i höst och vet ungefär vilket program jag vill gå. Dock är jag intresserad i många olika ämnen. Min fråga är: vad anser du om att anmäla sig till flera olika kurser i olika ämnen och sedan börja ett program efter en eller två terminer?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Jo, det kan funka. Beror på vad du vill och vilka kurser du söker och kommer in på. Du konkurrerar ju om plats på varje kurs och på varje program. Har du höga betyg och/eller högt resultat på HP, högskolepovet, kommer du in, men annars - inte.

    Samtidigt som du söker till högskola, kan du söka till andra skolformer, oberoende av din ansökan till högskola/univeristet - ex. kan man söka till många olika yrkeshögskoleutbildningar, www.yhguiden.se

    Kasta gärna ett öga på yh som startar hösten 2019 - yhguiden.se/resultat?Education.

    Vänligen
    Julia syv