Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan!
    www.framtid.se finns över 2.ooo yrken beskrivna och du får gärna läsa om många olika yrken. I många yrkespresentationer på Framtid.se finns även filmer som berättar om yrken.
    Det finns även möjlighet att genomföra personlighetstest: framtid.se/test

    På komvux finns möjlighet att få vägledningssamtal med SYV-en. Nu i "corona-tider" är det troligtvis digitalt eller via telefon. I ett sådant vägledningssamtal kan man utforska sina intressen i samband med yrkes- och utbildningsval.

    Liselotte