Daniel SYV

    Hej Marina,

    kika gärna på arbetsformedlingen.se/download/18.4b7cba481279b57bec180008035/1418119857107/Arbetspsykologisk.utredning-APU_as.pdf

    där det förklaras mycket kring arbetspsykologisk utredning. Kort: det är en åtgärd som arbetsförmedlingen kan "sätta in", om det finns tecken på att den arbetssökandes arbetsförmåga är begränsad och hen ej kan ha "vilket jobb som helst" (inte ens inom den utbildningsfält där hen har sin tidigare utbildning).
    Begränsningar i arbetsförmåga kan vara fysiska, psykiska eller både och...
    Hälsningar
    D: