s
    Hej!
    Jag har fått betyg i årskurs 9 och gått gymnasium ett år. Men nu har jag flyttat utomlands och där kräver dem mina årskurs nio betyg. Min skola (friskola) har stängt och det går inte att kontakta rektorn. Kan jag få tag på mina betyg på ett annat sätt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det var illa!! Kolla med din hemkommun i Sverige där du gick i skolan om de vet om skolan arkiverat dom där i någon form av statsarkiv. Du kanske även kan kontakta Gymnasieantagningen i din kommun för att höra om de möjligtvis kan ha det registrerat någonstans. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv