Mihaela
    Jag har en fråga till er. Jag har en bekant som studerar på gymnasiet utomlands och hon vill gärna läsa läkarprogrammet på ett universitet i Sverige. Finns det möjlighet att göra detta om man inte kan svenska men kan engelska, åtminstone första året tills man lär sig svenska? Om ja, vilket universitet får man söka för detta?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Mihaela,
    i Sverige ges läkarprogrammet endast på svenska (i alla fall vad jag känner till).
    Hälsningar
    Mikael SYV