Hugo
    Studerar på JTH och läser ett tekniskt basår på distans. Bor i Centrala Stockholm och letar efter en plats som tar emot externa tentamensskrivande studenter. Har försök på bibliotek och högskolor men har fått nej. Blir refererade till lärcentra men finns inget nära centrala Stockholm.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Hugo,

    kika på Lärcentrum/botkyrka-kommun >>

    och mer info om att skriva tentamen på Lärcentra i Botkyrka finns på xenter.se/sida/tentamenservice. Om man inte är skriven/folkbokförd i Botkyrka, betalar man 600 kr. för att skriva tenta på kontorstider. dyrare blir det om det blir efter 16.30... dvs efter kontorstid.slut.
    Vet inte om du vill skriva tenta i Botkyrka...? Och så måste ditt lärosäte godkänna att du skriver tenta där... men närmare än så finns inte några lärcentra.
    Och några andra ställen att skriva tenta på - känner jag inte till.
    Självaste Ansökan om att få skriva tentamen på Xenter i Botkyrka finns på xenter.se/sida/ansokan-om-att-fa-skriva-tenta.