Leah

    Hej! Funderar på att söka civilingenjör bioteknik efter sommaren. Dock så har jag haft svårt med att hitta info om VAR jobben finns. Är själv bosatt i Örebro och skulle vilja veta om jag kan jobba i stan i framtiden. Har ni svaret på frågan, eller kanske några bra hemsidor jag kan söka vidare på?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Leah!
    Om yrket Civilingenjör inom bioteknik inkl.var man kan arbeta med den utbildningen, kan du se info på framtid.se/yrke/civilingenjor-inom-bioteknik

    Civilingenjörsutbildningar är 5 år långa. På så lång tid kan mycket förändras. Den arbetsplatsen du ska jobba på kanske idag ännu inte finns. Sedan tänker jag också på att du om 5-6 år kanske både kan och vill flytta till en annan stad... där jobbet för dig finns då.
    Du kan söka råd och svar hos studievägledare på de institutioner där utbildningar till civiling.ibioteknik finns och även hos personal som jobbar med följande sajter:
    forskautandjurforsok.se
    bioresurs.uu.se
    fssc.se
    teknikforetagen.se
    sverigesingenjorer.se