Ludvig
    Hej! jag bor i tranås och vill bli plåtslagare, jag tog studenten 2012 från plåt och svetsutbildningen och undrar hur jag ska göra, om det finns någon utbildning i närheten av tranås, jag försökte på lernia i växjö och det gick åt pipan pga brist på lärare och annat. mvh

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag får detta resultat via studentum.se:

    http://www.studentum.se/search/educations?q=pl%C3%A5tslagare

    Inte så många träffar dessvärre.

    Eftersom det generellt är brist på plåtslagare och du har ju redan gått programmet där jag antar du fått en del erfarenhet som kan löna sig så kanske du kan söka en lärlingsplats direkt på ett företag inom plåtslageri. Det är ju verkligen ett hantverk som man lär sig inom branschen under praktiska former och inte så mycket i skolbänken.

    Kanske kan du kolla med Arbetsförmedlingen om det förmedlar praktik/lärlingsplatser? /Lena, Syv