Linn
    Hej!
    Bor i Stockholms län och har sökt till skolor i Uppsala, vart hittar jag antagningen till dem?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Linn!
    http://antagningskanslier.se hittar man alla Antagningskanslier i hela Sverige (gymnasieantagning).

    Kontaktuppgifter till antagningskansliet i Uppsala finner du här http://antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-uppsala/

    Adress till hemsida för gymnasieval i Uppsala - https://gymnasievalet.uppsala.se/Default.asp?page=auth/common/login&operation=intag

    Lycka till!
    ANNA
    Hej igen!

    Jag har ringt till Antagningen i Uppsala och fick svar att de håller på med Antagningen nu. Det är inte klart innan sent på eftermiddag. Sedan skickar de besked med vanlig papperspost (brev i kuvert - till de sökande som inte är Uppsalabor) som förhoppningsvis kommer till dig imorgon, onsdag den 1 juli (besked skickas med A-post vilket betyder att posten lovar att brevet levereras nästkommande arbetsdag, dvs ett brev som skickas idag bör komma fram imorgon).
    I fall du inte får ngt. brev imorgon - kan du ringa till antagningen i Uppsala tel.tid kl.9.00 till 11.00 och på torsdag är tel.tid 9-11 och även kl.13-14. Fredag - ingen telefontid. Telnummer är 018-727 20 50 och om du inte kommer fram på telefon, kan du skicka mail till dem
    Epost: [email protected]

    Du kan inte logga in och se resultat på sidan direkt eftersom denna lösningen finns bara för deras egna sökande, dvs elever som bor i Uppsala. Alla de övriga får besked med "gammaldags" pappersbrev hem i brevlådan. Du måste ha tålamod och vänta till imorgon när posten kommer.
    Om jag var i "dina skor" skulle jag försöka härda ut imorgon och även på torsdag förmiddag men i fall jag inte fick brevet med Antagningsbeskedet innan kl.13.00 på torsdag, skulle jag då kasta mig på telefon och försöka komma fram innan tel.tid är slut kl.14.00 - detta för att sedan får man vänta till måndag kl.9.00 innan man kan få svar på telefon.
    Hur snabbt de svarar på epost, beror på hur många epostfrågor de får just nu och det kan vara väldigt många (för att alla elever är otåliga och mycket nyfikna på vart de kom in).

    För att kunna ge dig besked behöver Antagningskansliet ditt personnummer (10 siffror). Jag skulle också råda dig uppge ditt fullständiga namn, adress och vad du sökte hos dem. Detta för att undgå missförstånd av ngt. slag - skriv allt detta i epostmeddelande med en gång, är mitt råd.

    Om du ringer & kommer fram, svarar du på de frågor som de ställer. Var beredd på att det kan vara upptaget under lång tid för att de är många som ringer under denna & nästa vecka.

    Lycka till! Jag håller tummarna för dig!
    ANNA
    • : hittar inte där man kan se vilken skola jag kom in på i Uppsala
    • Anna : Jag har pratat i telefon med Antagningen i Uppsala nu och skriver ett utökat svar till dig.
    • Anna : Läs mitt utökade svar ovan. Kort svar att det ännu inte är klart och du bör få brev hem imorgon.