Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Aron,
    ring till Antagning.se - 0771-550720 - tel.tid kl.9-16. Men även  Antagningsgrupperna på lärosätena bör kunna svara på den frågan.
    Allmänt gäller: det spelar ingen som helst roll var antagningsgränsen låg förut, för att det kan bli väldigt annorlunda i framtiden. Det du kan påverka är att försöka få så högt resultat som möjligt och försöka göra det du kan för att bli prövad i fler urvalsgrupper, t.ex även göra högskoleprovet (för att prövas även i HP-urvalet).

    Studie- och yrkesvägledare

    Hej igen,
    Chalmers (Tekniska högskolan i Göteborg) svarade på vår fråga så här: "Tyvärr, på grund av tidsbrist har vi inte gjort någon statistik om Matematik- och fysikprovet, men vi har det på dagordningen inför kommande prov".