Daniel SYV

    Hej Jelena,

    Som IP Paralegal kan man jobba på t.ex. en patentbyrå. Där ansöker man och underhåller patent, mönsterskydd mm för nya innovationer inom t.ex industri och IT, läkemedel.

    Man kan även arbeta på ett företags egna patentavdelning. Tänkbara arbetsplatser är: It-bolag, Läkemedelsbolag, Industrin mm.
    Med utbildning till IP-paralegal kan man även arbeta med copyright eller varumärkesskydd  hos ett förtag.
     Tips: läs gärna svar på en liknande fråga på Fragasyv.se/fragor/kan-ip-paralegal-jobba-som-jurist? - och - fragasyv.se/fragor/ip-paralegal-kan-jobba-som....
    Mvh
    D: