Johanna
    Hej! Jag har läst 3 årig kandidatexamen i företagsekonomi m.m. samt 2 årig master utbildning i management. Nu är jag intresserad av att bli gymnasielärare inom företagsekonomi, hade varit så roligt!
    Jag har dock svårt att få grepp om följande:
    - Var kan jag läsa KPU med just denna inriktning, FEK?
    - Vad räknas som företagsekonomi bland de kurser som jag läst? Eftersom urvalet görs baserat på antal hp inom ämnet så vill jag gärna förstå vad jag innehar.

    Tack på förhand bästa SYV!
    //Johanna

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Utbildningsutbud till ht19 fastställs till 15 mars 2019; ännu är det alltså för tidigt att leta var man ska kunna läsa högskoleutb från ht19.

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Johanna; hör gärna med studievägledare och utbildningsansvariga på de lärosäten som "brukar" erbjuda KPU mot bland annat företagsekonomi:
    mah.se/LALKP-GY

    su.se/hsd/utbildning/v%C3%A5ra-utbildningar/program/kompletterande-pedagogisk-utbildning

    gu.se/program/programinriktning/?programid=L1KPU

    hig.se/Ext/Sv/Utbildning/Program/Programsidor/Grundniva/Kompletterande-pedagogisk-utbildning

    Studievägledare och/eller utbildningsansvariga på de aktuella KPU (se länkarna ovan) - borde kunna svara angående när nästa start på KPU mot just företagsekonomi planeras + borde kunna ge svar ang. om du med din bakgrund är behörig att söka till KPU eller inte; och om inte - vad i så fall fattas.

    Tips: du kan också kontakta Antagningsgrupper/antagningsenheter på varje av de aktuella lärosätena. Kontaktuppgifter till antagningsgrupperna borde man kunna få via lärosäternas växel; ibland kan Antagning.se ge kontaktuppgifter till antagningsgrupperna på lärosätena /dock, inte alltid/. Antagning.se når du på tel.nr 0771-550720 på vardagar kl.9-16.