Linn
    Jag ska plugga kort gymnasiet på komvux och innan det måste jag lära mig matematik igen. Kan typ högstadiet. Har dyskalkyli så det är svårt för mig. Jag vill ej ha bok utan helst plugga matematik digitalt. Helst gratis! Några bra appar / hemsidor?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

     Hej Linn,
    den hemsida vi brukar rekommendera vad gäller repetera eller lära sig nytt inom matematik är matteboken.se - det är gratis och de har också forumet för mattefrågor där man kan ställa frågorna och få svar från de som är mattekunniga.

    Du kan börja med att gå igenom (räkna igenom) matematik för årskurs 9 på grundskolan - se här: matteboken.se/lektioner/skolar-9

    Studie- och yrkesvägledare