Ella

    Hej, jag har sökt lite olika teaterprogram nu till gymnasiet. När jag var på proven sa de att resultaten skulle komma upp v12/13, men de har de inte gjort än. Jag antar att det skjutits upp/ försenats av hela Corona grejen. Men min fråga är vart på hemsidan (gymnasieintagningen.storsthlm) ser man resultaten när de väl kommer upp? Får man en notis Mvh E

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    gyantagningen.se/utbildningar/nationella-program/utbildningar-med-fardighetsprov läser man bland annat följande information:

    Provresultat

    När bedömningen är klar kan du se ditt provresultat i antagningsportalen. Provresultat kan du, efter att bedömningen är klar, se på din inloggningssida på vår hemsida. Din provpoäng läggs ihop med din betygspoäng och det är det resultatet som du ser när du loggar in. Glöm inte att kontrollera att dina provpoäng registerats.

    Studie- och yrkesvägledare

    Gör som det står i info på sidan, länk ovan. Om det inte funkar för dig - var god vänd dig med den frågan till personal som jobbar på Gymnasieantagningskansliet i Storstockholm: kontaktuppgifter -

    Telefontid Måndag-Torsdag kl.9-11
    Telefon 08-580 080 00

    E-post [email protected]

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, jag tycker du fick "bra" (i alla fall rätt svar) från Milla SYV.
    Dock kan det bli svårt att snabbt komma fram och få svar från personal på gymnasieantagningskansliet, pga många kontaktar dem och de hinner kanske inte snabbt svara på alla frågor.
    E-posta till gyantagningen redan nu. På måndag kl.9 kan du testa ringa till dem.
    Men du borde också kunna få svar direkt från gymnasieskolan.
    Jag ser att det finns 9 st. gymnasieskolor i Stockholms län som erbjuder ES(teater): listan finns på gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&programES-teater