Khaled
    Hej!
    Jag är från Syrien, och jag klarat Naturvetenskaplig inriktning gymnasienivå, det är 2 år för mig här i Sverige och jag studera nu Svenska 1 med Engelska 5 och jag vill fortsätta till universitet men jag vet vad behöver jag exakt, jag har lämnat min betyg hos min handläggare i arbetsförmedlingen för nästan 1 och halv år sen efter 1 år hon ge mig bara översättning på den, så snälla någon kan säga till mig vad behöver jag göra ???

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är väl att skicka in ditt betyg till UHR som bedömer och validerar utländska gymnasiebetyg. Har du gått klart gymnasiet i ditt land och har ett fullkomligt betyg därifrån så kan du få mer information här hur du ska göra

    http://www.uhr.se/Bedomning-av-utlandsk-utbildning/Utlandsk-gymnasieutbildning/

    Sedan är det ju korrekt att du måste komplettera med svenska och även med engelska om du inte är godkänd i engelska via ditt gymnasiebetyg från Syrien. /Lena, Syv