Hafsa
    Hej ! Jag undrar om det är bättre läsa Vo lärling än Vo programet i gymmnasiet om man vill utbilda sig till sjuksköterska senare ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Hafsa,
    läs här http://www.gymnasieguiden.se/informeras/att-vara-laerling om vad skillnaden är mellan att läsa på ett skolförlagt yrkesprogram och att vara gymnasial lärling.
    Alla kärnämnena läser man ändå på skolan - i båda fallen, därför spelar det inte någon roll om man var Lärling på gymnasiet eller ej - för framtida möjligheter att läsa vidare.

    Bästa hälsningar
    Julia SYV