Daniella

    Hej, är vård och omsorg programmet svårt? Jag gick in och kikade lite på hur mycket meritpoäng man behöver och det är inte så värst mycket, men så fick jag höra av någon som gått linjen att den är super svår för att det är mycket med att kunna mediciner, matte och att de får flera tjocka böcker osv. Är det så?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Daniella,

    det som är lätt för en person kan vara mycket svårt för en annan; vi är alla olika. Vad som är lätt och svårt för just Dig kan inte vi här på Fråga SYV redogöra för.
    Tips! boka "skugga" på Vård- och omsorgsprogrammet och kanske på flera olika gymnasieskolor. Vilken stad vill du läsa på gymnasiet?
    Vad "skuggning" är och vad det kan vara bra för - var god läs på gymnasieguiden.se/reportage/elev-foer-en-dag
    Hälsningar
    D: