Sanna
    Hej jag funderar på om jag kan gå vård och omsorg på gymnasiet med högskolebehörighet om jag vill bli barnmorska?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, viktigt är att barnmorska är en påbyggnadsutbildning på sjuksköterskeutbildningen. Du måste alltså utbilda dig och jobba som sjuksköterska först innan du kan utbilda dig till barnmorska. Men om det är möjligt att du får högskolebehörighet + de kurser du behöver för att söka till en sjuksköterskeutbildningen från VO så kan ju den passa jättebra! /Lena, Syv