Fatema
    Hej!
    Kan man gå vård och omsorg om man vill gå juridklinjen sen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nix, det går inte att bli direkt behörig till Juristprogrammet om du vill gå Vård- och omsorg. Du måste komplettera med följande kurser;

    Svenska 2+3, Engelska 6, Samhällskunskap 1a2 och Historia 1a2

    Kolla med skolan där du vill gå om de kan erbjuda dessa kurser inom de valbara kurspaketen som alla skolor har.

    /Lena, Syv