Isabelle
    Hej! :)

    1. Jag vill börja studera HT2017. Men jag såg att vårens HP är 1/4 och sista anmälningsdag för HT2017 är 18/4. Kan jag söka in med vårens HP prov ändå?

    2. Vårens HP blir mitt första HP. Dvs kan jag söka in med HP samt betyg och sen förs HP in automatiskt i systemet när jag har gjort HP när det är rättat och klart? Eller känner antagningssystemet av att jag inte har gjort HP fast jag har gjort det när jag söker in efter 1a april? Tänker om systemet kanske känner av att ett HP är på pågående rättning.

    3. Kompletteringsdagen är 21a juni, vad innebär det för mig i mitt fall?

    Tack så mycket för svar!!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Resultat av vårens HP hinner komma in i systemet innan sista komplettwringsdag och du kommer att prövas även i HP-urvalsgruppen, så är det för alla. De är en av många i samma situation. Det är lugnt!;)

    Studie- och yrkesvägledare