Hej Mohamad,
    det är ingen som på förhand bestämmer om BI /direktgruppen/ eller BII /kompletteringsgruppen/ som ska ha högre eller lägre antagningsgräns, utan de siffrorna uppstår i konkurrensen. Sökande med sina betyg ställs mot antal utbildnignsplatser och när antagningen är genomförd, ser man resultatet.

    Ofta är det lägre antagningsgräns i BI, direktgruppen, men ibland, av en slump, kan det bli så att antagningsgräns kan /i efterhand/ visa sig vara lägre i BII, kompletteringsgruppen. Det är inget som man kan veta på förhand.