Libbie
    Hej, jag kom in på mitt andrahandsval som är samhällskunskap men mitt första val var ib programmet det är samma gymnasium fast två olika program som jag ansökt till, till detta ib program behövde jag inte göra något intagningsprov eller nånting, man ska ha minst 300 p för att kvalificera för ib och median var typ 315 p, men jag har 285 p, så kan jag vara fortfarande reserv till mitt första val?, för längst ner på min ansökan står det "Du är antagen på ett högre rangordnat val. Du är inte reserv till detta val." Så jag förstår inte riktigt kan man bara vara reserv om man har tillräckligt med poäng eller? Och på min Behörighetsgrupp står det: Ej prioriterad sökande(ib-programmet).

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, lite svårt för mig när jag inte ser hur din ansökan ser ut. Jag föreslår att du kontaktar din Gymnasieantagning och får direktinformation om hur din ansökan är behandlad och varför du inte är prioriterad sökande på IB-programmet. /Lena, Syv