Jonas

    Jag var intresserad av att gå Samhällsplaneringsprogrammet i Uppsala i höst, tills jag förstod att programmet börjar på våren, inte på hösten. Varför? Vidare undrar jag om det är en bra idé att plocka ut en eller två av kurserna som ingår i programmet och börja läsa den enskilt på hösten, innan jag börjar programmet nästa vår. Eller finns det en tanke bakom den bestämda ordning som kurserna följer i programmet? Tack på förhand! Jonas

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du får givetvis söka till fristående kurser om du hittar dem men det betyder inte per automatik att din utbildning på programmet blir sedan kortare: det kan bli förändringar och de kurser du läser kanske sedan ej ingår i det programmet eller så ligger de så pass obekvämt att kommer läsa på deltid men ändå slutar samma dag som om du inte läste kurserna innan...

    Om kurser och program börjar på våren eller på hösten bestämmer lärosätena själva; fråga gärna på det aktuella lärosäte om varför just det programmet börja på våren.

    Inom programmet kan vissa kurser bygga på varandra men då kommer du ju inte bli antagen till fortsättningskurs om du ej först läser nybörjarkurs .