Solomiia

    Hej, Min kommun har skickat mina 2 betyg i Sociologi (A) och Administration (B) till Antagning.se. Antagning har inte räknat dessa två betyg allt. 1. Hur är det möjligt? 2. Vilken myndighet stannar över Antagning? Jag vill skicka klagomål. Tack för återkoppling. Mvh, Mia

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    ring till Antagning.se och fråga vad som har hänt - tel.nr 0771-550720 - telefontid kl.9-16 på vardagar.
    Idag, den 1 dec 2021 är Sista kompletteringsdag för anmälan till högskoleutbildning med start Vårterminen 2022. Om du under dagen idag inte kan se att dina betyg syns på din inloggning på www.antagning.se  - ladda upp dina betyg själv i så fall - råder jag dig.
    Angående klagomålen, så är det en ovanlig för mig fråga, har inte fått den förut, alltså har inte varit med om att någon velat klaga på Antagning.se - det är en av UHR´s sidor, alltså hör till Universitets- och högskolerådet, så borde man i så fall vända sig med klagomålen till UHR (är min gissning). UHR´s webbplats är uhr.se och kontaktuppgifter finner man på uhr.se/om-uhr/Kontakt

    Studie- och yrkesvägledare