H

    Hej jag blir väldigt frustrerad och hoppas jag kan hitta hjälp här. Jag sökte till 12 högskolekurser. Jag fick besked idag att jag kom in på första valet och resterande blev strukna för att jag redan kommit in på en 30hp kurs (heltid). Jag har dock ångrat ordningen och vet att man då kan göra sen anmälan OM de kurserna man vill söka till tillåter det. Så jag tackar nej till utbildningen. De strukna kan jag inte göra nåt åt. Jag ser att de fem kurserna jag vill söka till är öppna för anmälan redan nu och blir glad. Jag kan även klicka på ”lägga till” och då läggs kurserna i min anmälan (under mina strukna kurser och den jag blivit antagen till men tackat nej). Men när jag vill skicka in min anmälan så står det att jag valt för många kurser. Jag gissar på att det beror på att kurserna jag sökte till från början (i oktober) fortfarande står där. Men jag kan inte heller ta bort dem. Har jag missförstått? Kan man inte göra en sen anmälan innan svarstiden är slut eller gör jag nåt fel? Sista dagen för att svara är den 17:e december. Kommer man då kunna ta bort dem och söka på nytt? Jag blev ju struken från 11st så fem nya kurser överstiger inte ens gränsen. Samtidigt läser jag att de betonar att det är viktigt att göra sen anmälan så fort som möjligt så jag får uppfattningen att man kan göra det redan nu.

    • Julia : Hej, ring till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 - tel.tid kl.9-16 på vardagar. Lycka till!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, ring till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 - tel.tid kl.9-16 på vardagar. Lycka till!
    Varför vi här på FRåGA SYV inte kan hjälpa dig: vi jobbar inte med antagning till utbildningar. Varför det inte funkar, kan bero på ngt.tekniskt fel eller "bugg". Det kan också vara så att du avsiktligt gör ngt.fel. Vi har inte inloggning till www.antagning.se - då vi varken jobbar med antagningen eller själva ska söka ngn högskoleutbildning. Därför måste vi hänvisa dig med din fråga till personal på antagning.se som jobbar med de frågorna. Vi hoppas det löser sig. Hör gärna av dig och berätta hur det gick. Lycka till! Vi håller tummarna!