Kimia
    Varför kan man inte byta till Na nu?,och inte vänta till höst.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Därför att de som läser åk1 nu har läsa på NA nästan ett helt läsår och har lärt sig mycket inom de kurserna som snart är slut med slutproven och betyg i kurser ska sättas snart.
    Man kan inte på en månad lära sig det som andra elever lärde sig på 8 månader.

    Mvh
    Mikael
    • : Och hur vet du att jag inte klarar av det då?
    • : Mvh
    • : Det har blivit fel!
    • : Det är någon annan som har kommenterat först.
    • Anna : Det är rektor på den "mottagande skola" som fattar beslut om att ta in en elev eller ej - när man just vill BYTA. Kontakta rektor på NA och fråga om du kan få byta nu. Jag kan garantera dig att du får ett Nej från Rektor och du fick i Mikaels svar en förklaring på varför det blir ett Nej. Men du får givetvis fråga rektor och det är rektors svar och beslut som gäller.
    Läs alla kommentarer