Sarvnaz
    Hej
    Jag blev antagen för en fristående kurs och resten av mina val blev struken med anledning ”Du är redan antagen till högsta möjliga antal högskolepoäng.” Undrar om jag tackar nej till min antagen fristående kurs kommer de andra att öppnas till mig ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sarvnaz,

    Antagning.se kan ta in på max 45 högskolepoäng per termin. (Heltid är 30 hp per termin). Om alla alternativ som du sökte är på mer än halvtid varje, t.ex är på heltid, då kan du bara bli antagen till ett av dina alternativ (därför att i annat fall skulle det bli mer än 45 hp per termin).
    Om du vill gå den utbildning som du är ANTAGEN till, då är det väl bra! du sökte den i första hand. Måste väl rimligtvis vara så att du helst vill gå den kursen.
    Om du ej tänker acceptera platsen, där du är antagen, men ändå vill läsa - kontakta gärna Antagning.se - för att det inte ska bli fel med din ansökan. Fråga personal på antagning.se exakt vad de tycker du ska göra. Tel.nr 0771-550720 och tel.tid 9-16.

    Vänligen
    Julia