Kurt
    Hejsan! Jag gick in på gyantagningen för att kolla på olika estetiska skolors meritvärde. Dock såg jag ibland typ 355 som antagningsgräns, till och med 475! Är det något jag missat eller? För senast jag kollat så var 320 poäng det högsta man kunde få.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, eftersom du ofta gör antagningsprov på de estetiska programmen så slår man ihop den poäng man får på betygspoängen - därför blir det en högre poäng.

    Från och med i år är dock högsta poängen 340p eftersom man får räkna in Moderna språk som ett sjuttonde ämne./Lena, Syv