Selma
    Hej! Jag har kikat runt lite på antagningsstatistiken på olika universitet och upplever att antagningspoängen sjönk rejält hösten 2017 jämfört med tidigare år. Vill bötja på handelshögskolans ekonomiprogram med fransk inriktning i göteborg men mina poäng har aldrig räckt till (18,96p) men upptäckte nu att ht 2017 låg det på 17,70 medan det har legat på ca 19,50 tidigare år. Hur kommer detta sig att det sjönk så drastiskt? Finns det hopp för mig att komma in nu ht 2018?
    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Från antagning till höstterminen 2017 slutade man använda den tillfälliga urvalsgruppen BIex och det kan vara orsaken till en stor förändring just HT17.

    En annan orsak som rör just "din utbildning" kan vara att allt fler avstår från att läsa moderna språk och satsar på mer engelska i stället. För din utb krävs ju franska! Jag tycker definitivt att du bör söka och hoppas du kommer in. Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare