maya
    Hej, jag har en fråga! Kommit in på naturvetenskapliga programmet, vilket jag är glad över. Efter det så skulle jag vilja studera biologi på universitet.. Men sen då??
    Jag vill jobba med att hitta smidigare sätt att göra vardagliga saker, alltså skapa en typ av blomjord som får växtcellerna att skapas snabbare, sånna saker! Vart gör man det?? Är heelt vilsen. Får man jobberbjudanden eller ska man gå in på nåt random labb och fråga om de har lediga platser? Och vart fan hittar man ett labb hehe..

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du kommit in på gymnasiet och dessutom har ett mål med dina studier OCH ett forskningsområde - låter superintressant! De du pratar om lutar åt en forskartjänst där du först kanske läser Biologi via olika kurser och program på universitetet och sedan forskar vidare i ämnet. Ibland kan man göra det via högskolan eller så jobbar man inom olika företag som vill ha din kunskap inom sitt produktionsområde.

    Här kan du läsa mer om hur man blir forskare http://www.forskning.se/fordigiskolan/elever/vadaforskning/hurblirmanforskare.4.10661591115b78750ab8000321.html

    Lycka till!/Lena, Syv