saron
    Hej, jag går i 2an i gymnasiet. Jag ska flytta Tyskland och vill börja på Hermods distans gymnasie. Då undrar jag, hur söker jag till ett gymnasie om jag inte får ett lösenord till sidan där man har sina gymnasieval som man brukar få i 9an? Vem vänder jag mig till då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Saron,
    du kan vända till till Antagningskansliet eller gå via Studie- & yrkesvägledare på din nuvarande skola, som kan hjälpa dig att göra gymnasieval.
    Här får du kontaktuppgifter:
    Gymnasieantagningen Stockholms län
    Postadress:
    Box 4404
    102 68 STOCKHOLM
    Tel: 08-58 00 80 00 Fax:08-5800 8008
    [email protected]

    Du kan ringa eller maila till Antagningskansliet /uppgifter finner du ovan/. Förklara för dem din situation så som du förklarade för oss här - och de hjälper dig göra ditt gymnasieval.
    bästa hälsningar & lycka till!
    Anna SYV