Hej Ali,
    om man läser upp kurser och uppnår kraven för examensbevis på komvux, då begär man få ut sitt examensbevis från komvux; man kan då gå och hämta ut det på expeditionen på komvux i den kommunen där man är folkbokförd - så brukar det, som oftast, gå till.
    ***
    Ang. komplettera upp till exam.bevis på en sommarskola - så tror jag inte på det alternativet.
    Jag tror mer på möjlighet (som ibland finns men inte allt för ofta, tyvärr) att få "förlängd studiegång" och då läser man ännu ett år på gymnasiet - och springer ut året därpå, alltså...
    Vänligen
    ANNA

    • : tack för svaret!!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!