Hej,
    jag skulle i första hand kontakta din grundskola där du fick ditt Slutbetyg. Grundskolan (din gamla skola) borde kunna ge dig en kopia på ditt slutbetyg.
    Skulle det vara så att din skola inte längre finns eller om du av annan anledning inte vill/kan kontakta skolan, vänd dig till utbildningsförvaltningen i den kommunen där du är folkbokförd och be dem om hjälp.
    Även gymnasieantagningskansliet (via vilket du sökte till gymnasiet) borde också ha dina "gamla" betyg från grundskolan.
    Vänligen
    ANNA