Selma
    Hej! Jag pluggar just nu sista året på naturvetenskapliga programmet på gymnasiet och har som många andra börjat få hem kataloger angående vidare utbildning. Jag har länge velat mellan läkare och apotekare men är just nu väldigt inne på civilingenjör inom bioteknik. Har dock svårt att få grepp om vart utbildningarna finns!
    Till min fråga:
    Vid vilka universitet kan man läsa civilingenjör inom bioteknik? Och hur väljer jag på bästa sätt vart jag ska studera?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Selma,

    jag har tagit fram en lista på civilingenjörsutb. inom bioteknik som redan nu uppger att de ska ha start HT21, se studera.nu/jamfor-utbildning
    Anmälningsperiod till HT21 till svenska lärosäten börjar 15 mars 2021 och det är den dagen (på eftermiddag, troligtvis från kl.13 - som det brukar vara...) som man kan se alla utbildningar som öppnar för anmälan. Ännu är inte utbilndingsutbud fullständigt.

    Du frågar också: "Och hur väljer jag på bästa sätt vart jag ska studera?" - och mitt förslag är att du läser på om olika utbildningsalternativ (det brukar finnas rätt mycket info på utb.egen webbplats) och om du inte hittar svar på det du vill veta - ställer din fråga till studievägledare som jobbar på den institutionen där utbildningen ges.
    Hälsningar
    Peter

    • : Tack så mycket!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!