Joseph
    Hej vart ligger medellönen om man jobbar som en värdepappermäklare och har jobbat som det i ungefär 10år? Och vilket gymnasium är aktuellt för just en värdepappermäklare? Är ekonomiprogramet svårt om man inte är så bra på matte?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, Ekonomiprogrammet tror jag borde intressera dig och ge grund för vidare utbildning inom värdepapper. Ekonomi betyder ofta att du behöver tänka matte så du borde åtminstone vara beredd på att jobba med matten även utanför skoltid eftersom en ekonomiutbildning efter gymnasiet kräver lite mer matte än vanligt. Eftersom jag inte vet var du bor så har jag svårt att veta vilka gymnasium med Ekonomiprogram som du skulle kunna söka. Kolla detta med din Syv på skolan - hen borde vara väl insatt i just ditt området och vilka skolor som finns.

    Via denna länk kan du se löner för olika yrken inom ekonomi; http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrkeskategori/Ekonomi-juridik-104

    Denna länk kan också vara intressant; http://www.ekonomistudenten.se/vardepappersmaklare/

    /Lena, Syv