Linda
    Hej, jag sökte precis till universitet medveten om att jag inte har behörighet i matte 3b, däremot kommer jag komplettera det och jag såg att sista kompletteringsdagen i år är i juni. Jag har dock både hört och läst att man måste kryssa i i sin anmälan att man kommer komplettera betygen men jag hittade ingen sådan knapp. Undrar vart man meddelar det och även vart man sedan skickar in betygen sen när man har fått behörighet eller är det något som sker automatiskt? Hoppas ni förstod frågan.
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Många gymnasieskolor och komvux är anslutna till BEDA, gemensamma betygsdatabasen - och då kommer betygen synas på din inloggning på Antagning.se. Men det är ditt ansvar att kontrollera att betyget är synligt för personal på Antagning.se och du måste i så fall ladda upp dina betyg på din inloggning på antagning.se. Sista kompletteringsdag är 21 juni 2018.   Om du innan dess får svar från Antagning.se om att du är obehörig , svarar du i så fall att du kommer att komplettera t o m 21 juni.