Nicolas
    Hej jag har svårt att hitta vill typer av utbildningar det är som erbjuds till vårterminen. Vad jag har förstått så är det inte lika många som i höstterminen.
    Det jag undrar mer specifikt över är socionom, biomedicinsk analytiker och biomedicin programmet om man kan söka och läsa det till vårterminen 2021

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    enligt informationen på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum öppnar ansökan till VT-21 på svenska lärosätena den 15 sept 2020 och det är till det datumet som utbildningsutbud fastställs i sin helhet. Innan dess kan man inte se alla utbildningar som kommer bli sökbara till VT-21.
    Känner du till lärosätenas gemensam sida - www.studera.nu? Många utbildningar kan man hitta där, på förhand, men inte alla - i alla fall inte innan ansökningsperiod börjar.
    De sökbara utbildningar på svenska lärosätena hittar du på www.antagning.se

    Utb.utbud förändras. Att ett visst program började VT-20 eller "brukar" starta på vårterminen betyder inte att det också ska starta även VT-21.

    Den här listan på socinomprogram med start VT-21 fick jag fram idag, den 26 juli 2020: studera.nu/?q=socionom

    Vad gäller BMA: hittar just nu endast en kompletterande utbilnding med start VT-21: liu.se/utbildning/program

    Hittar just nu inget Biomed.program som skulle starta VT-21. Men du får gärna se själv - när anmälningsperiod har börjat den 15 sept 2020.

    Liselotte