Maryam
    Hej!

    Jag undrar vem ar det som jag ska vända mig till om jag vill göra prövning, kommunen jag studerar i eller den jag är folkbokförd i? Eftersom jag studerar i en annan kommunen än den jag är folkbokförd i.
    Jag har hört att man ska vända sin till kommunen man är folkbokförd i för att se om de erbjuder prövning i min modena språk (arabiska).

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maryam,

    Jag gissar på att du går på gymnasiet nu. I så faII är det endast på din gymnasieskoIa som du får göra prövningar<<. En gymnasieeIev, så Iänge hen är just Gymnasist, får endast göra prövningar<< på just sin gymnasieskoIa.

    När du bIir kIar med Gymnasiet, kan du i fortsättningen göra prövningar<< överaIIt, där de erbjuds - som regIerna ser ut idag, behöver man inte vara skriven i samma kommun där man gör prövningar.

    Bästa häIsningar

    ANNA