Nimco
    Hej det är så här att jag just nu pluggar på folkhögskola och vill söka sjuksköterske programmet i Luleå tekniska universitet våren 2019.
    Men plötsligt hör jag att det är svårt att komma in på folkhögskole kvot och att chanserna är
    Låga :( detta gör mig jätte ledsen efter två år på folkhögskola! Vad kan jag göra snälla ge mig råd det är inte så mycket kvar till våren 2019

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Nimco,

    mitt råd till dig blir att du försöker få så högt omdöme du kan från din folkhögskola. Det högsta möjliga är 4.0.
    Och att du gör Högskoleprovet. Om du redan gjort högskoleprovet, gör det ännu en gång - under hösten 2018.

    Har du redan gjort HP någon gång? I så fall vet du hur man anmäler sig till högskoleprovet och hur det går till. Om du vill ha hjälp med info om Högskoleprovet - var god hör av dig igen! Vänliga hälsningar Studie- och yrkesvägledare