Chanelle
    Hej! Vi ska välja gymnasium och inrikting snart och jag har ingen aning vad jag vill bli när jag blir stor.
    Jag tänker natur eftersom den är så bred och man kan bli typ vad som helst men den är en jätte tuff inrikting.

    Samhälle beteendevetenskap är något som intresserar mig just nu men jag har ingen lust att jobba med det i framtiden.
    Ekonomi intresserar mig med för jag skulle gärna vilja starta ett eget företag någon gång men mamma tyxker inte att jag borde ta den inriktningen nu utan att jag ska göra de sen när jag ska börja på högskola + så gillar jag hotell och turism för jag vill verkligen åka runt och resa men det gör man typ inte...

    Min dröm är att bli sångerska och resa runt men jag behöver en plan B.. Jag har bra betyg också
    Jag vill göra något kul lixom, det ska vara kul att plugga för jag gör de som jag verkligen vill läsa men det är jätte svårt! Jag vet inte alls vad jag vill göra ens och alla mina vänner vet redan vad dom vill göra men inte jag :(

    1 Svar

    Solvig SYV på Krungårdsskolan
    Hej,
    Ja det här valet är inte lätt. Kanske du skulle välja estetiska med musikinriktning? eftersom du tycker det är kul med sång och musik... När man trivs och har kul är det lättare att få bra betyg.
    Estetiska programmet är ett studieförberedande program så du har behörighet till många utbildningar på universitet senare.

    För att komma fram till vad du vill föreslår jag att du läser mycket om olika utbildningar, ex på http://www.utbildningsinfo.se/. Gör gärna en del besök på gymnasieskolor också.